Csapaépítés mesterfokon


 
 
 
 
 
 

Csapatépítés mesterfokon

Miért is terjed el az utóbbi években a csapatépítés, mint céges program és milyen hatással van a vállalat későbbi életére, teljesítményére a munkapiacon?

A csapatépítés közel ötven éves múlttal rendelkezik, mely kezdetben csak néhány országban volt jelen, de az évek során elterjedt az egész világon és céljai, illetve a program lefolyása eléggé átformálódott. Kezdetben a munkatársak közötti kapcsolatépítés, valamint a hatékony kommunikációs csatornák kiépítése volt a célja, míg ma a munkatársak összecsiszolásáért és hatékony munkavégzésért, sőt, a hatékonyság növeléséért szerveznek ilyen csoportos rendezvényeket a vállalatok. Ami tény, hogy a 2008-as gazdasági világválság nem csak a háztartásokra, hanem a vállalatok világára is rányomta a bélyegét és a költséghatékonyság lett az elsődleges szempont számukra. Ami viszont érdekes, hogy egy felmérés szerint bár a vállalatok sok területén meg kellett húzni a nadrágszíjat, a vezetőképzés és a csapatépítés az a két szektor, amit nem érintett a válság. Úgy tűnik, hogy a cégek vezetői úgy vélik, a kiadásokat sok helyen lehet csökkenteni, de a vállalat dolgozóinak továbbképzése, valamint az együttműködésük és a morál javítás minden pénzt megér.

No, de hogy is kell annak elképzelni egy csapatépítő rendezvényt, aki még nem vett részt ilyen programon?
A csapatépítő program lényege, hogy a vállalat munkatársai jó hangulatban, fesztelenül eltöltsenek némi szabadidőt a cég irodájának falain kívül. Lehet ez sportesemény, wellness, vagy egy rendezvényközpont kibérelt terme, ami helyet biztosít a játékokra, vetélkedőkre, evésre, ivásra és mulatozásra. Lényeg az összhang és jó hangulat megteremtése, hogy eltűnjenek a vállalati beosztások, és lehetőség van a vezetőség és az alkalmazottak elvegyülésére. Ilyenkor mindenki egyenrangú, nincsen különbség igazgató és irodai asszisztens vagy hegesztő, recepciós valamint pénzügyes között. Viszont azt is szem előtt kell tartani, hogy nem elég a vidám és fesztelen légkör megteremtése, mert nem biztos, hogy a későbbiekben ez javítja a közös munkavégzés eredményeit. Arra is oda kell figyelni, hogy a közös programok az egymás iránt érzett bizalmat is növelje, és jótékony hatással legyen a közös munkavégzés minőségére is. Ha mindezek is megvalósulnak a mulatozás közben, akkor számokkal is kimutathatóvá válik a vállalat egysége és sikeresebbé válik a munkapiacon is. Viszont arra is gondolni kell egy csapatépítő program megszervezésekor, hogy a finom ételek és vicces feladatok mellett érdekes, valamint figyelemfelkeltő is legyen az egész rendezvény. Hiszen ha minden évben ugyanazok a feladatok és programok vannak a céges rendezvényeken, akkor az egy idő után unalmassá és túlzottan megszokottá válik, ami viszont kihatással lesz a hangulatra és így a rendezvény végkimenetelére is. Vagyis a szervezőnek kreatívnak kell lennie, ezért is szoktak biciklis túrákat, közös főzés vagy éppen a manapság nagy közkedveltségnek örvendő kincskeresés és kiszabadulás. Sőt, egyre gyakoribbá válnak a közhasznú programok szervezése is, mint például az óvodák és iskolák felújítása, szépítgetése és a parkok megtisztítása valamint befásítása is.

Tehát a csapatépítő rendezvény szervezőjének ötletgazdagnak kell lennie, míg a résztvevőknek nyitottnak és bevállalósnak, hogy valóban jótékony hatással tudjon lenni a közösen eltöltött idő és hogy a vállalat is kamatozzon valamit az eseményből.
 








 
 
 
Akciós raktár - és rendezvénysátor bérlés, raktársátor akciók, raktársátor bérlés!!!

© Rendezvény Kellék Kft. - Minden jog fenntartva

www.legvarpark.hu www.rendezvenykellekek.com